Tyska eller inte tyska?

Idag har det varit en vanlig dag i skolan nästan... förutom att det var dm i skolhandboll (Lotta, rätta mig om ja har fel?). Hela klassen gick till klämmanhallen på svenskalektionen för o kolla på handbollen. I från våran klass var bara Lotta med. Tyvärr är hon skadad i benet så hon kunde inte spela så mycket... Vi fick bara se första matchen eftersom våran bildlektion började efter ett tag... Första matchen förlorde Vifolka tyvärr med 16-17 tror ja de va. Vet faktiskt inte hur det gick resten av matcherna.

Efter skolan åkte jag till stallet. Träffade Lottie! Att inte vara i stallet några dagar gör att ja saknar det direkt. Det är nått speciellt faktiskt... :) Eller är det bara så skönt o slippa Mantorp för en stund? Saknar att bo på landet. Den här sommaren som kommer tror ja är tredje eller fjärde sommaren i mantorp... om det nu blir någon sommar... snön verkar aldrig vilja försvinna det är liksom minus grader ute... Burr!

Nu medans jag bloggar funderar jag på om jag ska göra en tyska-glos-läxa till i morron eller om jag ska skjuta fram det till veckan efter lovet? Men eftersom jag är så frukansvärt klok så tänker ja att det är skönt o ha det gjort. Glosorna handlar om Die Berliner Mauer und die Grenze, alltså lite hur tyskland var under andra världskriget. Det är spännande men nu pratar vi om det i typ alla ämnen i skolan. Eller aa typ, SO-historia, Svenskan och i Tyskan. Det räcker nu :)
Jo men nu har jag bestämmt mig. jag gör läxförhöret i morron.
Idag hade jag musikprov också. Jag blev arg på Hans (våran musiklärare), jag sa till honom att jag ville göra omprov redan från början eftersom jag inte kunde nått typ. Som svar fick jag typ en hemsk blick och han svarade upprört: "Du ska inte bestämma o sätta gränser!!!" Jag kan inte hålla mig för skratt (som vanligt). Asså han får typ kortslutning i hjärnan när man pratar med honom!
Senare på lunchen i matsalen sa han till mig att jag blev godkänd på provet (!), han måste ha rättat fel. Aja, bara han inte sänker mitt betyg då blir det inte roligt! ;)

Jo, by the way... Emma & ja satt o snacka idol hela mattelektionen idag, igen, vi får inget gjort. Det ända vi göra är o kolla på klockan och prata om idol (och Made in Sweden). Idag kom vi t.ex fram till att jag inte kommer träffa Kevin i Sthlm nån gång... När vi åker till Sthlm med skolan den andra april, ska Kevin åkta till Finland på turné. Okej, det här va ointressant. Nu får jag sluta skriva, ni får inte tro att jag är en bloggnörd.
Ciao!
/Ellan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0