Dagen var som en dröm.

Nu sitter jag här och lyssnar på nice musik och ska försöka komma ihåg allt som hände i lördags. För jag lovar, det vill ni veta. Jag ska verkligen försöka att berätta.. det kan bli lite segt på vissa ställen men det bjuder ja på :) haha.

I lördags åkte Jag, Emma, Amanda & Alexandra in till Linköping, till ikanohuset för att kolla på Kevin Borg. (Du som inte vet vem det är, har verkligen missat något, sök på youtube). När bussen stannade utan för IKEA gick vi mot Maxi. Vi gick dit för jag skulle ge nånting till Kevin. Det var klart han skulle få nått av mig. Men vi hittade ingenting roligt där så vi gick till ikano och in på Åhléns. Där köpte jag ett örngott (ett precis lika dant som Emma & Amanda gav Johan) och på det stod det Puss&Kram. Medans jag betalade väntade Alex på mig. Men då försvann Emma & Amanda. Vi tyckte det var konstigt så vi väntade inte på dom utan gick. Nu i efterhand tyckte väl inte Alex att det var konstigt eftersom hon visste om överraskningen.
Alex messade med Emma och vi bestämde att vi skulle mötas utanför HM. Sen ville jag gå till scenen. Vi gjorde det och då stod det 3 tjejer där... som tur var inte mer folk. Klockan var då ungefär halv 12 och Kevin skulle komma klockan 14. Efter att ha suttit o väntat ett tag gick Emma och Jag o kollade efter blommor. Det fanns inga. Så hon och jag gick tillbaka till Åhléns, där köpte vi en rosa tygblomma, jag tyckte faktiskt den va fin :) Sen gick vi tillbaka till scenen och så skulle tydligen Emma och Amanda gå en sväng.. Jaha. Då satt Alex o ja där. Sen när dom kom tillbaka gick Amanda och Alex i väg. (rörigt....) De va hungriga, de åt korv och drack nått..
Sen efter en bra stund så tvingade Alex med mig o gå en sväng.. klockan kanske var typ kvart över 12 då... Jag ville inte följa med henne. Men jag lovar, dom tvingade mig. jag kunde inte göra annat än följa med. Vi gick bort till Cubus o satt på en bänk. Alex smsade med Emma hela tiden. Jag fick inte heller veta vad hon skrev. Jag tjatade på att vi skulle gå tillbaka. När klockan sen var 12.40 gick vi tillbaka. Då satt Emma och pratade i mobilen. Jag fick självklart inte gå fram till henne o lyssna. Sen när Emma hade pratat klart i mobilen gick ja fram dit. Men då kunde inte Emma & Alex stanna kvar där (de höll på att ringa om överraskningen, men det fattade inte jag, nu när jag skriver kanske det låter rätt självklart eftersom de gick i väg hela tiden, men ja lovar det var inte självklart då!!) så Amanda och jag satt vid scenen och väntade på dom....
Vi väntade... efter ett tag fick jag syn på Emma och Alex, gissa vad de gjorde! De stod och pratade med Kevin! Det var knäppt, jag trodde inte det var sant! Det va han och dom två liksom vid hissen. Jag var ju bara tvungen att springa fram till dom. Men Amanda stoppade mig, och hon stoppade blodet i min arm sammtidigt, haha, inte riktigt men nästan. Snacka om frustrerande!! Sen gick Kevin där i från och Emma och Alex kom tillbaka. Kevin skulle äta, sa de. Jaha?? Och mer då frågade jag dom, men dom vägrade o säga. Jag orkade inte tjata på dom mer.
 Ja just det, innan kom det en sån där ljud-kille (han var i Mjölby också när Kevin var där i januari), han satte upp massa högtalare och startade skivan. Sen stod vi där och väntade och det började komma mer o mer folk. Och ungefär 13.45 kom det massor med folk! Det var jättemycket!
Ni kan ju själva se det här till vänster.... Det är ändå bara en del av alla...
 
Sen tillslut efter all väntan började det. Hade hoppats på att Rasmus var där men nähej, det var någon wannabe Rasmus.. Synd. Men han var ju inte det viktigaste.

SEN KOM HAN, KEVIN BORG !!!
Han såg lika glad som alltid och direkt när han kom upp på scenen så sprang han mot andra sidan av scenen där vi stod och han kollade rakt i ögonen på mig och han blinkade med ett av sina ögon, jag skulle kalla det flört eller nått liknande. Men i detta fall såg jag att han visste vad som var på gång. Sen tittade han ut mot alla och han började sjunga en av mina favoritlåtar, When sunlight freezes. Den är såååå bra! Lugn o fin låt.
 Efter första låten så stannade han upp och pratade lite. Då sa han bland annat (kommer inte ihåg allt) att han tyckte det var mycket folk i Linköping, att han kunde tro att det var konsert. Sen skrek han" Aaahaaa" och sen svarade publiken" Aaahaaa", ni vet precis som han gjorde innan han sjöng In the Shadows på idol 2008. Det var coolt. Han säger själv att han alltid har drömmt att få göra så med sina fans!
 Sen efter det så tror jag han sa nått som liknade det här: "Idag är den någon som har fyllt år, som jag ska sjunga för" Då pekade Amanda, Emma & Alex på mej!
Där tror jag hjärtat stannade på mig.
Då kom han fram till mig och sa i micken "Ellinor grattis!" Då kramade han mej och gav mig en puss på kinden som tydligen hördes i micken. Det var då jag började gråta tror ja.
 Sen tog wannabe Rasmus fram en stol och ställde nedanför scenen och låten With every bit of me började spelas. Kevin och wannabe Rasmus typ pekade på varandra och wannabe Rasmus tog bort en bit av staketet så kom Kevin fram och tog mig i handen och tog upp mig på scenen. WOW, tänker ni nu. Och jag lovar, det var obeskrivligt. Jag darrade och tårarna rann av glädje kan ja lova!
Han stod mitt emot mig och höll mig i handen och sjöng vinnarlåten. Efter ett tag började jag sjunga med lite smått... Han höll mig i handen och tittade mig i ögonen, låten passade så bra till mig. Han sjöng ju liksom "I can see it in your eyes we´re gonna last... " Sen i refrängen sträckte han micken till mig och jag sjöng ".... With every single breaht I gonna love you" och sen sjöng han resten som tur va :) Han stod mest och höll mig i handen och han hade liksom lagt sina fingrar i kors med mina (oj, nu blev det mycket detaljer, nu får ni inga fler, haha...) sen så dansade han lite med mig. jag kommer ihåg att jag tänkte "Det är jag som står här. Det var mig han tog upp på scenen!" Jag var liksom så glad och kunde inte sluta le. Det kände som om jag stod med honom på scenen länge, men det var inte mer än några sekunder. Fantastiska sekunder. Sen tog han ner mig från scenen och fortastte o sjunga! Nu i efter hand undrar jag varför dom tog fram en stol. Kanske i fall jag hade svimmat? Jag vet faktiskt inte. Det är ju rätt synd o svimma i det ögonblicket måste jag säga.


Copyright, det är mina bilder!

Jag kan fortfarande inte fatta att det har hänt! När jag kom ner från scenen kollade jag på Emma & Amanda. Som var så glada och de grät :) hihi.
Sen efter lite mer än halv låten i With every bit of me bröts det och bytte till låten Street lights. Kevin började dansa mer och han gjorde det berömda hoppet från låten Hot in Here från idol-tiden. Nu har jag sett det live också :)

Även denna bild, copyright, ta inte.
Efter dom tre låtarna var det dax för skivsigneringen, och det roliga var att kön började där just vi stod! Haha, snacka om tur!
Så jag fick stå först då, woho! När jag kom fram sa han Grattis och kramade mig flera gången igen, tror det var tre gånger.. sen skrev han så här på mitt album:

och sen min andra singel, street lights;

Så nu kanske ni förstår vilken fan jag är :D
Samtidigt skulle jag hinna ge honom örngottet som jag tidtgare köpt p Åhléns, och han blev jätteglad! Verkligen! Han sa så här:" Nu behöver ja inte åka till IKEA, nu ska jag sova på den...  jag borde ge dig en tårta, Grattis !" Och så fick jag en kram till och så tog vi en bild ihop! (har inte den bilden på bloggen än...)
Här är när Kevin får örngottet: Titta vad glad han, samtidigt som han tittade på mig!

Copyight, även på dessa!

Andra gången som jag gick till honom vid signeringsbordet så fick han signera singeln och MIN SKO! :D Jag älskar min höger sko nu för tiden! Den är het! Men inte så het att jag lägger upp en bild här på bloggen för det tar så lång tid.

När Kevin sen hade signerat klart vid ungefär kl 15.15 så gick han ner från scen och in i ett rum längre bort. På vägen hann jag roppa på honom och ge min typblomma, ja sa till honom att den aldrig vissnar och det är ju sant. Sen drog vakterna i honom och gick. 

Men sen såg vi vart den där ljud-killen tog vägen så vi följde efter honom lite diskret... han gick i o för sig inte så långt. han gick ut vid parkeringen till deras bil och plockade in alla högtalere m.m. Vi stod inne och väntade på att Kevin skulle gå förbi oss och gå till bilen. Men det gjorde han inte. Så vi gick o hämtade våra grejor som vi hade låst in och och sen gick vi ut och satte och en bit från bilen. 
 Efter ett tag hörde vi någon som sa "Hejdååå.." Och då var det självaste Kevin som stod vid bilden (utan att vi hade märkt nått) och skulle åka hem. Det var bara jag som gick fram till bilen och pratade med honom. Jag frågade vart han skulle nu och hur han tyckte/ gjorde på de riktiga turnéerna. Han svarade och han var så snäll.. Sen sa wannabe rasmus att de var tvugna o åka. Så Kevin kramade mig och satte sig i bilen. Sen viknade han hejdå... Det var lite sorligt faktsikt... Men jag var endå så glad inom mig och det är jag fortfarande. Det var så häftigt att han kom ihåg mig från Mjölby för nästan 2 månader sen.. och dessutom kom ihåg mitt namn o allt! För ingen hade berättat för honom vad ja hette... Det här var bara en kort berättelse från dagen. Observera att ALLT är sant.  Jag har förstås inte tagit med precis varenda sak. Det går ju inte beskriva med ord. 
Nu ska jag bara lägga in några bilder till:


Emma, Amanda & Alexandra, tack. oförglömligdag. <3
Det kommer fler bilder i bloggen... undertiden jag bloggar framöver.
Så fler än dom här är faktiskt tagna :)
Tack igen, brudar för att ni hade fixat så jag fick träffa min idol! Vet inte vad jag ska göra för er...   :)
/Ellan


P.s Om har jag glömt något skriver jag dit det senare :) D.s

Kommentarer
Postat av: emma

Det var ju helt självklart att vi skulle fixa så han sjöng för dig, vilka gör inte det för en kompis som är ett så stort fan till honom menar jag! Och det är ju jättebra att Johan och Kevin har likadana örngott haha. Lyckad dag x1000 ! :)

2009-03-16 @ 23:16:25
URL: http://emmayngve.blogg.se/
Postat av: Marielle

Helt otroligt!

Jag är så glad för din skull!

2009-03-16 @ 23:30:17
URL: http://speedwaylivet.blogg.se/maariellee
Postat av: Amanda

Vi har skitmkt läxor och sånt nu, hela tiden!

Oförglömlig dag håller jag verkligen med om! ;)

2009-03-17 @ 11:44:50
URL: http://amandalinder.blogg.se/
Postat av: Julia

hahah shiiiiet, kul för dig ju:D

förresten så var jag också med och gav örngottet till johan HAHA, så det så ;)

2009-03-17 @ 11:45:00
URL: http://juliajohansen.blogg.se/
Postat av: Amanda

Haha, jag visade klippet som du skickade för mamma nyss :)

2009-03-17 @ 14:16:59
URL: http://amandalinder.blogg.se/
Postat av: Amanda

Ja vet inte, hon skrattade åt att det var bakom högtalaren haha

2009-03-17 @ 14:52:02
URL: http://amandalinder.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0