Egoboost!

I går köpte jag Isabella Löwengrips bok "Egoboost!", hon kallar den "Blondinbellas överlevnadsguide för unga tjejer". Har läst i bloggar att den ska vara SÅ bra och allting så jag kände att jag vill verkligen veta om den nu är så fantastisk. Allvarigt talat är jag rörd av boken. Jag har snart läst ut hela för den är sån där så man vill bara läsa mer o inte kan släppa den. Hur ofta händer det liksom?? Har nog aldrig läst en bok så fort, eller beror det på att jag har haft sommarlov från böcker? ;)
Men seriöst asså, man känner igen sig i den på flera stället och det är lite sjukt... Hur kan man vara så "blind".. Det bästa i boken är när hon har skrivit egna erfarenheter m.m. där man kan känna igen sig i och sen när hon har skrivit hur man kan göra för att "gå vidare". Läser man om problem och sånt i typ tidningar så står det oftst inte på vanlig svenska (haha ni fattar) och inte heller på enkla sätt hur man ska gå vidare. Isabella är endå bara 19 år... men jag tror endå på det hon skriver. Folk kanske tänker att hon är väldigt ung för att skriva om så viktiga saker som ångest, ätstörningar, press (från vänner, familj, skolan), komplex och sånt men hon har själv varit med om det här och kämpat. Som sagt jag är helt tagen av boken. Den är värd att läsa!!

Har en liten bit kvar i den.. Återkommer ;)


Kommentarer
Postat av: Mikaela

svar: Ok, jag börjar den 26e.



Den verkar bra, hur mycket kostade den?

2010-08-18 @ 13:09:53
URL: http://memikaela.blogg.se/
Postat av: emma

ELLAN! skulle med vilja läsa den faktiskt. får man låna den när du är klar?

2010-08-18 @ 19:21:43
URL: http://emmayngve.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0