Föreläsningen

Är lite tagen av föreläsningen, blev det av tema dagen förra veckan med. Föreläsningen handlade om kommunikation hos funktionsnedsatta. Det var intressant och man blev lite tagen. Eller man fick nästan lite skuldkänslor... Fan vad bra jag har de, egentligen. Några av de funktionsnedsatta som berättat om deras liv är så otroligt starka. Så otroligt att man kan acceptera funktionsnedsättningen. Jag tycker det är fantastiskt av dom! Mican, Alex och jag pratade lite om det när vi gick till tåget... vi har de bra!! Men endå går vi och klagar. Ja tillexempel klagar på att jag är tjock, trött, håret ligger fult. Aaae blir arg på mig själv. Ska tänka på vad jag säger, är tacksam över att jag inte är blind eller sitter i rullstol. Klart man får klaga och så, för det behöver man ibland, men vissa (t.ex jag) glömmer hur himla bra jag faktiskt har det.



The healthiest response to life is joy.
-Deepak Chopra



Kommentarer
Postat av: jonna

HAHAh tack, de var kult :D

2010-10-12 @ 20:50:32
URL: http://jonnarautanen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0