Gissa skolmaten?

(den leken kör vi i skolan, tydligen)



Får man kanelbullar i skolan måste man ju dra in pengarna på nått annat sätt... Men förihelvete?

Sånt här gör mig så irriterad. Frågade mat tanten som stod och la upp ny(?) mat. Jag frågade henne i alla fall vad det där är för mat.
Hon ba: Jag inte veta...
Jag: Nähe? 
Hon: Det kanske står där borta? *hon vänder sig om och kollar*
Hon: Nej *skakar på huvudet *
Jag: *går vidare...*

Sånt där gör mig arg. Vet du inte vad det är för mat du lägger upp vad fan gör du där då? Om inte annat TA REDA PÅ DET och kom tillbaka och säg vad det är till mig. Det är inte första gången jag frågar vad vi får på grund av att man inte ser med ögonen vad det är för nått. På menyn står det "Bufé". Visst, jag kan gå in till köket och fråga, men hur stor är chansen att de vet där om inte hon där ute vet? Nästa gång lär jag ställa tallriken där o bara gå. Kanske är löjlig och otacksam, sure bacon, någon stanns går gränsen.

Tillräckligt skrivet om det.


I morgon blir det gymmet efter skolan i alla fall. Senare på kvällen åker jag på en föreläsning som handlar om Unicef. Jag ska bland annat prata om en sak/hålla i en sak som jag lärde mig på utbilningen i Stockholmo. Fullt upp med andra ord. Massa prov börjar närma sig också, dags att börja plugga snart och sluta chilla.

Vi hörz.
Måste träna på det jag ska säga på föreläsningen, närvöz.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0