1 december, 2011

Redan december! December sägs vara den månaden på året som går snabbast... ja, kanske det.
Idag har jag gjort min näst sista dag på APUn. Vemodig och alla barn börjar känna på sig att jag inte kommer vara där på måndag när de kommer. Jättemånga har frågat hur många dagar jag är kvar. Förra fredagen när jag skulle gå hem.. Jag hade slutat och hade gått över skolgården som är ganska stor och jag var redan ute vid vägen. Då hör jag en flick ropa "Ellliiiiiiiinoooor?!?!" Jag vänder mig och och ser en tjej som står vid staketet och ropar ännu en gång: "Elllliiiiinooor hur många veckor är du hääääääär?" "En vecka till", skriker jag tillbaka. Haha vilken söt unge. Det var dessutom en utav dom jag inte "har", är i samma klass som. Efter fyra veckor lär man känna barnen rätt bra, eller åtminstone fästa sig vid dem. Det är synd att man måste lämna dem nu, särskillt dem barnen som gett mig förtroende för dem. Det har i alla fall varit en kanonbra APA plats, Vasaskolan, så i morgon ska jag bjuda dem på skumtomtar och pepparkakor! :)

Den här veckan har jag lagt i växeln lite när det gäller APU uppgifterna. Alltid samma "misstag", att alltid börja för sent med dem uppgifterna så man såklart har dem till sist. Aja, jag tror nog inte jag är själv om det. Men nu har jag bestämt mig för att göra så mycket jag hinner på den, medans minnet är färskt! Snart börjar riktiga skolan igen och då kommer en ny hög med uppgifter och då  är nog de viktiga detaljerna suddiga i minnet.


Kommentarer
Postat av: Sofia

Skumtomtar och pepparkakor - Smaskens!

2011-12-01 @ 23:37:55
URL: http://sofiadirekt.blogg.se/
Postat av: MRJ

Så nu är det slut på APU för våran del.

2011-12-02 @ 13:57:21
Postat av: Sofia

Hoppas du mår bra! Va så kul att se dig igen!

2011-12-10 @ 18:10:55
URL: http://sofiadirekt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0