Långlördag

Idag har det varit en långlördag. Känns som om dagen inehållt (säger man innehållt?) fler timmar än vanligt... Jag hade ställt klockan på 7 i morse. Och ja visst, jag gick direkt upp o tog på mig ett par mjukisbyxor över mina älskade pyjamasbyxor. Sen kom mamma upp och sa att det var 10 MINUS ute! Men vi gjorde oss i ordning lite snabbt och sen gick vi ut och åkte ner till stallet för att släppa ut skortebys finaste hästar :) Det var inte så kallt som jag trodde, så det var faktiskt riktigt mysit att åka dit i kylan. Hästarna är verkligen roliga. Dom var pigga på att gå ut i kylan, fast det är klart är dom vet att det finns hö där ute till dom... men endå.. Undara om dom står i stallet på natten och funderar på vad det är för väder som möter dom när dom kliver ut utanför stalldörren på mornarna. Och när dom kommer ut och märker att det är kallt, tänker dom då att idag måste vi hålla värmen, burrr! eller står dom och spänner sig och fryser lite precis som en människa skulle göra om den va ute hela dagen. Okej det där blev flum, men jag skulle verkligen vilja veta hur dom där djuren tänker! Sen åkte mamma och jag hem. Hon är ju rätt morgonpigg så hon hämtade tidningen och gjorde frukost. Jag åt också lite med sen gick jag till sägen och la mig och kollade på tv och där låt jag typ och halv sov.
Sen har dagen fortsatt... Min familj och mormor och morfar var på Sjögesta Motell och åt luch idag, det va gott! Efter det åkte alla hem till oss där vi fikade.
 
Förövrigt idag har jag bara varit hemma och vilat upp mig, mestadels framför datorn, haha... Och jag lovar, jag mår bättre! Förkyldningen är snart borta, det är lite jobbit att andas fortfarande eftersom min luftrör blir cepe when I blir förkyld.
I kväll har jag kollat Mello. Men jag tycker hon programledaren är så jobbig. Är det bara jag som tycker det? Försöker hon vara rolig hela tiden? Asså i början kanske hon kan vara rolig med efter ett tag är det bara tröttsamt. Tillslut vet man ju liksom att snart drar hon ett skämt eller lägger in ironi i nästa meningen. Nej hon får faktiskt bara en av fem toasters. Där emot tyckte ja vissa låtar var rätt okej. Mina favoriter var EMD och dom with red jackets, do not remember their names but they sang" you,you,you" nånting... Kul för Molly Sandén att hon kom till Globen. Det är coolt, det kunde lika gärna varit jag som skulle åkt till globen, jag menar hon och jag är ju lika gamla! Däremot har hon en röst som jag inte har.. haha.

Visste ni att pinnarna som EMD dansade med hade de gjort själva.
De sa dom i Vakna med The Vocie men kunde då inte avslöja vad
de hade tillverkat!

Sitter just nu o kollar Janets bilddagbok... Hon är rolig och lite datanörd som jag tror ja :) Eller så är hon bara så sjukt snäll och sitter och läser vad hennes fans skriver till henne. Idag har hon vart på Sergels torg i Stockholm och sjungit typ hela dagen. 4/4 kommer Made in Sweden till my hometown Linköping, I'm gonna be there!!

Nu när jag ändå skriver, känns som jag inte kan sluta idag, så måste ju berätta att jag hade besöksrekort här på min blogg idag!! Wohoo!! Det var ganska mycket över det vanliga kan ja säga och det är kul! Så nu kanske jag ska ta o skriva om något vettigt nästa gång jag bloggar eftersom det verkar som lite mer männsikor har hittat hit... Men frågan är vad det är för människor som läser, vissa vet jag ju men ni andra? :) Sen förstår jag ju att det är mycket folk som läser om jag skriver om Kung Kevin. Han är ju helt enkelt bäst och vem vill inte missa skvaller/ nyheter om honom? Inte jag i alla fall.

Tack till dig som orkade ta dig igenom dagens sega text. Seg text - seg dag.
 I morron är det Söndag, jag hoppas det blir en bra sådan.
Tack til besökarna igen :)
/Ellan

Kommentarer
Postat av: Lotta

4/4 är jag i Egypten... Gött :P:P <3<3<3 Love ya hon'

2009-02-22 @ 12:10:17
Postat av: Marielle

Jag läser din blogg och de vet du;)

2009-02-22 @ 13:07:37
URL: http://speedwaylivet.blogg.se/maariellee
Postat av: Mican

4/4 :D wieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee :D längtar :)<333

2009-02-22 @ 14:20:04
URL: http://micann.blogg.se/
Postat av: Amanda

Det sa dom på Melodifestivalen också, att dom hade gjort pinnarna själva ;)

2009-02-22 @ 14:48:01
URL: http://amandalinder.blogg.se/
Postat av: Caroline

Jag tyckte att BWO skulle gått vidare till globen (Y)xD

2009-02-22 @ 15:00:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0