BIG Moment!

Hej, nu ska jag berätta om i lördags, alltså den 3:dje januari 2009. Jag, Mican och Carro åkte med tåget in till mjölby på lörda morronen. Klockan var väl ungefär 5 i 10 när vi va där. Det snöade och var svinkallt. Jag frös mest om tårna men det räckte, kan jag säga. Nu i efterhand var varenda minut värd att frysa om jag tänker efter. När vi kom fram till mjöly köpcentrum där scenen stod befann sig redan några Johan fans! Jag blev ganska förvånad med innan vi gick o ställde oss där så gick vi in i och köpte en bukett rosor till Kevin och en bukett till Robin. Idolerna skulle inte komma förrän kl 13 men vi gick ut i kylan igen och ställde oss och väntade. Vi stod tyvärr inte längst fram vid kravallstaketet eftersom de där flickorna som hade varit där sen kl 7 stod där. Klockan gick och det kom inte särskillt mycket folk. Det snöade massor och inte förrän runt kl 12 kom det massor med folk! Emma och Amanda kom ungefär vid 11-tiden och tills dess hade vi hållt lite plats åt dom. Idolerna (Kevin, Alice, Robin, Johan) kom den tiden de lovat och först ut var fjortisfavortien- JOHAN! Han sjöng sin låt som han sökte med till idol ” Drugs don’t work” och sen sjöng han låten ”Beautiful ones”.
 
Johan Palm

Sen va det dax för Robin som kom trea i idol2008. Han sjöng också 2 låtar. Han började med låten ”Chariot” där han även spelade live med Johans gitarr. :-) Andra låten han framförde var ”Mercy”.
 
Robin Bengtsson, här håller han i rosen som jag slängde upp åt Carro :-)

Efter trean var det dax för en av finallisterna, ALICE! Hon sjöng tyvärr bara en låt. Det var låten ”These words”. Men hon sjöng den riktigt bra!
 
Alice Svensson, sjunger för full hals!

Tillsist den mest efterlängtade (om du frågar mig) KEVIN!! IDOLVINNAREN 2008!! Han kom upp på scenen med värdens energi och super glad var han! Det var precis som om att kolla på tv, eller nej, det va det inte... Det var super häftigt att se honom live! Som jag längtat! Han sjöng låten ”Gimme Gimme Gimme” och därefter den vackra vinnarlåten ”With every bit of me”. Det var fantastiskt! När han sjöng vinnarlåten kastade jag upp en ros till honom och han sa ”Tack så mycket” och kollade på mig! :-) Hehe..
 
Kevin Borg sträcker ut handen åt publiken!
Sen var det en kort avslutning och då kom alla idoler upp på scenen :-)
 
Alla idoler. Här ser ni när Kevin håller i min ros (a).

 När idolerna hade gått ner från scenen sprang ( aa, eller försökte alla sringa) till skivsigneringen som var på baksidan av huset brevid scenen. Det var tråkigt och fullt av folk! Jag hade med mig egen idolskiva och Kevins singel så det gick rätt så fort för mig att få komma och hälsa på idolerna :-)Alla var jättesnälla och gullig. Jag gav Kevin min bukett med rosor och med ett brev i och han var jättegullig och tackade och kramade mig :-) (aaah! överlycklig!!) På kevins singel skrev han "Till Ellinor, LOVE Kevin borg och en glad gubbe" (Kan visa bild senare) Men jag fick inte nog så jag sprang runt huset och ställde mig i kön till idolerna igen och, JA jag kom in igen!! Då skrev idolerna innuti skivhäftet och jag fick ännu en kram av Kevin! (aaa! ännu gladare!!) en vakt ryckte tag i mig med då gjorde kevin det också och kramade mig och sa " Men hon har gett mig många saker". Men när jag kommit ut från idolerna så kom ja ju på att jag hade min idolmössa med mig! Den måste de ju skriva på tänkte jag så jag va tvungen att gå in en gång till! Men då sa vakterna att det var slut med jag, Mican och Amanda smet in ändå. Haha.. :-) Väl där inne skrev alla idolerna på min mössa och Kevin skrev stort:

 
Jag var verkligen super glad och jag var nu nöjd med alla autografer jag fått! Men jag ville vinka hejdå till Kevin så jag, Amanda, Emma, Carro & Mican väntade på att idolerna skulle komma ut. De kom ut efter ett tag och vi stod vid idol bilen som de skulle sätta sig i.. Jag fick syn på Kevin och jag ropade på honom och frågade när han skulle börja blogga igen. Han svarade: så fort som möjligt och det syndes att han blev glad när jag frågade!Det var då det hände! :-O !!! Han tog tag i min jacka och kom fram och KRAMADE MIG och dte bästa av allt! Innan han släppte mig gav han mig en PUSS på KINDEN!! AAAAAHHHH, NI FATTAR INTE HUR GLAD JAG VAR! JAG VAR HELT CHOCKAD! Men sen var Kevin tvungen att gå in i bilen och sen åkte den! Snacka om avskeds puss! (Tänk o va hans flickvän, Sofia, hon måste va helt såld på honom asså, han är ju incredible!!) Detta måste jag säga att nu gjorde jag den fantastiska dagen kort. Men den var lång och helt fantastisk. Ja ska avsluta med den här bilden på mej och KEVIN!!! :D <3
KÄRLEK TILL KEVIN!

Oj, vilket långt blogg in lägg det blev! :-O

STOR KRAM, Ellan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0