Tandläkare är dryga

Gick till tandläkaren i morse, kom i tid o allt, bra där. Fick komma in där och typ de första han frågar är typ "Är det något du undrar över?". Det konstiga var att jag var inte jättenervös faktiskt så ja ba "Nej de tror ja inte". Sen säger han "nu ska du få bedövning".
Först får jag nån salva som han lägger över tänderna, men sen kommer han med värsta sprutan! Asså jag trodde seriöst  att det inte fanns sånna på riktigt, men nu vet jag att det gör de. Han sprutade på samma ställen som han hade lagt salvan men sen tog han och sprutade i gommen! Jag kunde inte hålla tillbaka tårarna, det gjorde så jäkla ont. En nål rakt i gommmen och han ser väl att ja typ blundar o börjar gråta så då säger han "ja det kan stickas lite grann", då blir man ju bara så arg typ, fast nu efter åt skrattar man åt de.
Efter sprutan kändes det som om hela munnen och överläppen svullnade upp. Jag belv helt bedövad fast jag kände endå va det gjorde. Jag kan verkligen säga att jag var rädd, det var skit läskigt. De tog fram nån sak som lät och sedan typ skar dom bort kött (vet inte vad det heter de jag tog bort, det är ju smart), det var ganska obehagligt men det kändes inte så mycket. Det kändes mer när dom tog bort något mellan tänderna, men det gick fort som tur var. Sen var det dags och sy. Jag hörde han tandläkaren och hon som hjälpte honom att de pratade om nått och ja kommer ihåg att ja mådde illa av de, jag önskade hade sluppit höra de.  Sen när han bröjade sy kände jag den långa tråden på kinden och det va så obehagligt, jag verkligen rös och skakade. Jag sa att det gjorde ont när han drog åt tråden och han ba "nej det kan inte göra ont, du har bedövnig". Varför så dryg liksom, han ville väl att ja skulle vara tyst eller nått.. Sen frågade jag om det var klart då sa han " Nej vi måste nog sy ett stygn till" Usch, asså det var så obehagligt!
Sen när all tre stygnen var på plats och han hade klippt av tråden så stoppade han in massa bommul som han sa att jag skulle bita på för att stoppa blodet. Men det gjorde så ont i tänderna. när jag bet ihop. Nu sitter jag hemma och det är fortfarande äckligt o svälja och det blöder hela tiden (jag hatar blod)! Har fått gå o spotta flera gånger och det är verkligen äckligt att spotta blod. Nu har det gått ca 2½ timma sen de sydde så man tycker att jag inte behöver ha bommul i munnen mer men ja måste ju liksom när det fortfarande blöder. Det bästa är att det äntligen är gjort och nu hoppas jag det kommer läka bra. Tandläkarn sa att om ungefär 2 veckor kommer det vara läkt. Jag hoppas verkligen att det är värt o göra detta, vi får se.


Mikaela messade mig förut, hon sitter på tåget just nu eller hon väl åkt i ca 40 minuter och är hos mig om 4 timmar. Hoppas resan går bra.
Nu måste jag dammsuga och sen göra iordnig mig lite.
Hoppas jag inte förblöder i dag, det vore ju inte great precis.
/Ellan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0