Stockholm 20-21/3

Helgen var jättebra! Jag, Olivia, Zeinab och Salwa åkte tidigt på lördag morgonen. Kom till Stockholm två timmar innan vi skulle till Piperska muren där vi hade hela utbildningen och middagarna.

Det var lyx där! Här är bilder från deras hemsida.

Utbildningen handlade om Unicef så klart och att vi blev nu skolinformatörer. När vi kom träffade vi Ulrika som är samodrnare för Unicefs lokala grupper. På utbildningen pratade vi om olika kampanjer, hur Unicef arbetar, retorik, att framföra sitt budskap, hur man ska prata inför folk och massor mer! En person som jobbar i New York hade kommit hem till Sverige så han var där och berättade om hur Unicef arbetar före, under och efter katastrofer (bland annat..) och nu hur Unicef arbetar med Haiti. I New York sitter stora Unicef styrelsen. Det var jätteintressant faktiskt.
Vi slutade lördagens utbildning vid halv 7 tror jag.
Senare på kvällen gick vi och lämnade Zeinab på centralen för hon skulle åka hem. Så sen var det bara jag, Salwa och Oliva kvar ;)

Söndagen började med att vi... haha nej det ska jag inte berätta. Vi virrade runt och till slut kom vi till utbildningen efter klockan 9 på morgonen. Lång föreläsning (heter de så?) hela dagen. När allting var slut klockan 4 gick vi på stan i en timma. Sen var vi jättetrötta o bara typ skratta och ville inte åka hem... Det är sorgligt att åka hem från stockholm!! Men vi hade kul på tåget hem. Eller ingen var särskillt social... Olivia sov och Salwa sov lite också, men inte jag... jag drömde mig bort! hehe ;) Vi var i alla fall helt slut. Det visar ju på att den här helgen vart kul och lärorik! Hoppas på att få göra något liknande i framtiden.

Lånar lite bilder av Salwa! :D


Köp nålen!! Kostar 20 kr, finns på Apoteket och H&M m.fl. En kampanj i april som heter för varenda unge!


Här sitter vi i Lkpg och väntar på pendeln. Home sweet home.
Vill tbx till Sthlm. :) Grymt bra helg!
/Ellan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0