Sweet sunday

Min fina mammas födelsedag och Amandas 2 månaders dag börjar lida mot sitt slut. Ingen söndags ångest idag inte :)
Halva APU perioden har gått och i morgon påbörjar jag tredje veckan. Har redan börjat tänka på hur det kommer att vara att gå där ifrån om två veckor. Det kommer nog vara riktigt jobbit. Jobbit liksom vemodigt... men så är det ju. Barnen är helt underbara, faktiskt. Vet liksom hur det var förra terminen när jag varit där i fyra veckor (och då visste jag inte att jag skulle få komma tillbaka). Näst sista dagen bjöd jag alla på glass och barnen sjöng en jättefin sång till mig.. ni vet den här "du är så fin..." okej kan den inte. haha :) Oså fick jag en jättefin tavla som en i personalen hade målat. Kan lägga upp bild på den, urgullig är den. Aja ska förbereda mig inför i morn nu, det blir en lång dag med personalmöte bland annat.




Men tänk vad underbart att vara så omtyckt på ett jobb. Jag menar, att få känna att man behövs, att få höra "Ellinooooor kommer", "Elliiiinooooooooooor", HEEEEJ!!", "Fröken, fröken kan du hjälpa mig" ,"Får jag sitta brevid dig?", "Kan du läsa den här boken" *o tittar på mig med ängla ögon* Det är en häftig känsla. Men så klart finns det ju nackdelar med ett förskolejobb också... ;)

Kommentarer
Postat av: jonna

heh :D

2011-02-09 @ 19:22:26
URL: http://jonnarautanen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0